26 Sty

Górski zmienia się i rozwija

W ubiegły piątek zakończyła się pierwsza mobilność (Job shadowing w IES Gerardo Diego w Pozuelo de Alarcon koło Madrytu) w ramach projektu „Górski zmienia się i rozwija”. Dwie nauczycielki z naszego Zespołu Szkół obserwowały lekcje w klasach dwujęzycznych w szkole partnerskiej zgodnie z harmonogramem przygotowanym przez koordynatora ze strony hiszpańskiej.

Przed każdą lekcją prowadzący ją nauczyciel krótko ją charakteryzował, przedstawiał tematykę oraz specyfikę zespołu klasowego. Również po zakończeniu każdych zajęć hiszpańscy nauczyciele znajdowali czas na odpowiadanie na liczne pytania oraz rozwiewali wątpliwości obserwujących. Nie tylko nauczyciele, ale również uczniowie klas dwujęzycznych chętnie współpracowali z gośćmi z Polski: dzieci spontanicznie opowiadały o uczeniu się w klasach dwujęzycznych oraz wykazywały zainteresowanie naszym krajem, kulturą, sportem. W sumie polskie nauczycielki uczestniczyły w 13 lekcjach z tak różnych przedmiotów jak: biologia, fizyka, geografia, etyka, technika, wychowanie fizyczne czy język angielski. Ostatniego dnia wizyty odbyła się sesja podsumowująca, podczas której niemal wszyscy pedagodzy hiszpańscy zaangażowani w projekt oraz dwie nauczycielki z Polski mieli okazję omówić podobieństwa i różnice pomiędzy hiszpańskim i polskim systemem nauczania dwujęzycznego, podsumować mocne i słabe strony tych programów jak również wymienić się spostrzeżeniami i doświadczeniami. Był to również czas na wręczenie gospodarzom upominków promujących nie tylko projekt „Górski zmienia się i rozwija”, ale także nasz kraj: każda torebka projektowa zawierała album o Polsce w języku hiszpańskim, typowo polski przysmak – Torcik Wedlowski oraz kilka projektowych długopisów.

Rezultatem wizyty w hiszpańskiej szkole będzie analiza SWOT, która, mamy nadzieję, zostanie wykorzystana na etapie podejmowania decyzji dotyczącej wprowadzenia oddziałów dwujęzycznych w naszej szkole. Ponadto, zdobyte doświadczenie, zaobserwowane metody i techniki nauczania mogą zostać zaadaptowane do możliwości naszej placówki w celu podniesienia atrakcyjności i wydajności procesu nauczania

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast