GÓRSKI W ANDALUZJI
KLIKNIJ W ZDJĘCIE, ŻEBY ZOBACZYĆ GALERIĘ
FOTORELACJA Z WIZYTY - 1
FOTORELACJA Z WIZYTY W MALADZE
FILMY
GÓRSKI W ANDALUZJI
INFORMACJA O PRZEDSIĘWZIĘCIU:
Nasze przedsięwzięcie „Górski w Andaluzji”, nr 2019-1-PMU-1239,
otrzymał finansowanie w kwocie 197 304,00 zł w ramach funduszy europejskich
w programie PO WER - projekt Ponadnarodowa Mobilność Uczniów.Czas trwania: 1.09.2019 – 31.10.2021
STRESZCZENIE PROJEKTU:
Przedsięwzięcie " Górski w Andaluzji" powstało w odpowiedzi na zainteresowanie uczniów naszej szkoły i ich rodziców wyjazdami edukacyjnymi do Hiszpanii w celu poznawania kultury, geografii i historii kraju, a także rozwijania znajomości języka hiszpańskiego.
Celem przedsięwzięcia było wzmocnienie przekrojowych kompetencji kluczowych, w tym m.in.: nauka języków obcych oraz rozwijanie kompetencji TIK, a także rozwijanie kompetencji potrzebnych do rozwoju osobistego, takich jak: tworzenie relacji społecznych, planowania oraz realizacja działań projektowych, praca w grupie, doświadczenie udziału w projekcie międzynarodowym.
Głównymi działaniami w projekcie były dwa wyjazdy edukacyjne do szkoły w Maladze. Razem wzięło w nich udział 36 uczniów oraz czterech opiekunów. Uczestnicy przedsięwzięcia zostali wybrani spośród uczniów klas pierwszych nowego liceum ogólnokształcącego w roku szkolnym 2019/2020 oraz uczniów klas drugich „starego” liceum.
Każdy z wyjazdów trwał 7 dni, w tym 5 dni zajęć edukacyjnych w szkole partnerskiej i poza nią. W czasie wspólnych działań edukacyjnych uczniowie byli podzieleni na zespoły projektowe, złożone z uczniów polskich i hiszpańskich. W czasie działań edukacyjnych uczestnicy zrealizowali dwa mini projekty: „Czy Andaluzja to Hiszpania?” oraz projekt „Czy uczymy się i nauczamy w ten sam sposób?”. Polscy uczniowie poznali elementy bogatej historii i geografii Andaluzji i zastanawiali się, pod jakim względem Andaluzja różni się od innych regionów Hiszpanii. Zaobserwowali również, w jaki sposób w obu systemach edukacyjnych uczniowie zdobywają wiedzę.
Harmonogram przedsięwzięcia objął kilka etapów: przygotowanie obu wizyt projektowych, realizację obu wyjazdów oraz wytworzenie rezultatów i ewaluację.
Rezultatem projektu są prezentacje uczniów, które zbierają ich obserwacje na temat różnych aspektów kultury, historii i geografii Andaluzji. W ankiecie dotyczącej obu systemów edukacyjnych zebrane zostały obserwacje uczniów. Wytworzone przez uczniów materiały można oglądać na stronie szkoły.
Realizowane przedsięwzięcie miało istotny wpływ na wzrost prestiżu szkoły w środowisku lokalnym i wzrost liczby kandydatów do klas pierwszych. Nowi uczniowie są żywo zainteresowani kolejnymi projektami.