•  POWRÓT 

         

          GÓRSKI  W  ANDALUZJI  

         

          KLIKNIJ  W  ZDJĘCIE,  ŻEBY  ZOBACZYĆ  GALERIĘ  

         

         

         

         

         

         

            FOTORELACJA Z WIZYTY - 1 

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         

           FOTORELACJA Z WIZYTY W MALADZE 

         

         

         

         

         

         

         

         

          FILMY  

         

         

         

         

         

         

          GÓRSKI  W  ANDALUZJI  

         

         

          INFORMACJA O PRZEDSIĘWZIĘCIU:  

         

        Nasze przedsięwzięcie „Górski w Andaluzji”, nr 2019-1-PMU-1239,
        otrzymał finansowanie w kwocie 197 304,00 zł w ramach funduszy europejskich
        w programie PO WER - projekt Ponadnarodowa Mobilność Uczniów.

        Czas trwania: 1.09.2019 – 31.10.2021

         

         

         STRESZCZENIE  PROJEKTU: 

        Przedsięwzięcie " Górski w Andaluzji" powstało w odpowiedzi na zainteresowanie uczniów naszej szkoły i ich rodziców wyjazdami edukacyjnymi do Hiszpanii w celu poznawania kultury, geografii i historii kraju, a także rozwijania znajomości języka hiszpańskiego.

        Celem przedsięwzięcia było wzmocnienie przekrojowych kompetencji kluczowych, w tym m.in.: nauka języków obcych oraz rozwijanie kompetencji TIK, a także rozwijanie kompetencji potrzebnych do rozwoju osobistego, takich jak: tworzenie relacji społecznych, planowania oraz realizacja działań projektowych, praca w grupie, doświadczenie udziału w projekcie międzynarodowym.

        Głównymi działaniami w projekcie były dwa wyjazdy edukacyjne do szkoły w Maladze. Razem wzięło w nich udział  36 uczniów oraz czterech opiekunów. Uczestnicy  przedsięwzięcia zostali wybrani spośród  uczniów klas pierwszych nowego liceum ogólnokształcącego w roku szkolnym 2019/2020 oraz uczniów klas drugich „starego” liceum.

        Każdy z wyjazdów trwał 7 dni, w tym 5 dni zajęć edukacyjnych w szkole partnerskiej i poza nią. W czasie wspólnych działań edukacyjnych uczniowie byli podzieleni na zespoły projektowe, złożone z uczniów polskich i hiszpańskich. W czasie działań edukacyjnych uczestnicy zrealizowali dwa mini projekty: „Czy Andaluzja to Hiszpania?” oraz projekt  „Czy uczymy się i nauczamy w ten sam sposób?”. Polscy uczniowie poznali elementy bogatej historii i geografii Andaluzji i zastanawiali się, pod jakim względem Andaluzja różni się od innych regionów Hiszpanii. Zaobserwowali również, w jaki sposób w obu systemach edukacyjnych uczniowie zdobywają wiedzę.

        Harmonogram przedsięwzięcia objął kilka etapów: przygotowanie obu wizyt projektowych, realizację obu wyjazdów oraz wytworzenie rezultatów i ewaluację.

        Rezultatem projektu są prezentacje uczniów, które zbierają ich obserwacje na temat różnych aspektów kultury, historii i geografii Andaluzji. W ankiecie dotyczącej obu systemów edukacyjnych zebrane zostały obserwacje uczniów. Wytworzone przez uczniów materiały można oglądać na stronie szkoły.

        Realizowane przedsięwzięcie miało istotny wpływ na wzrost prestiżu szkoły w środowisku lokalnym i wzrost liczby kandydatów do klas pierwszych. Nowi uczniowie są żywo zainteresowani kolejnymi projektami.

         

         

         

         

    • Kontakty

      • Zespół Szkół nr 49 w Warszawie
      • ul. Lwa Tołstoja 2;
        01-910 Warszawa
        Poland
      • tel: +48 22 835 95 58
        fax: +48 22 835 95 58
      • BIP: zs49.bip.um.warszawa.pl
      • e-PUAP: /ZSnr49Warszawa/domyslna
  • Media społecznościowe

  • Galeria zdjęć

      brak danych