•  

        Projekt nr 2017-1-PL01-KA101-036500

        Górski zmienia się i rozwija

         

         

         Link do strony projektu na Facebooku: 

        Górski zmienia się i rozwija - Strona główna | Facebook

         

        Projekt Górski zmienia się i rozwija powstał w Zespole Szkół nr 49 w Warszawie na bazie nowego Europejskiego Planu Rozwoju Szkoły na lata 2017 – 2020, obejmujące czas transformacji Zespołu w nową szkołę podstawową i nowe liceum ogólnokształcące.

         Projekt był realizowany od 1 września 2017 r.  do 31 grudnia 2018 r. 

        Nasz Zespół postawił sobie za cel przejść przez okres transformacji w sposób sprawny i efektywny, pozostając przy tym instytucją rozwijającą się i umożliwiającą rozwój swoim pracownikom.

         

         Nasz cel główny: 
        „zmieniać się i rozwijać” zamierzamy osiągnąć realizując cele bardziej szczegółowe:

        • poznać najlepsze praktyki, w tym innowacje stosowane w systemach edukacyjnych poszczególnych krajów Unii Europejskiej ( główne obszary zainteresowania: przejście z uczenia się i nauczania tradycyjnego do cyfrowego, programy wspierania ucznia, nauczyciela i rodzica,
          e-ocenianie, uczenie się i nauczanie poza budynkiem szkoły) oraz umieć wybrać te, które można zastosować w warunkach polskiego systemu;
        • rozwijać sieć kontaktów z nauczycielami (szczególnie z nauczycielami szkół podstawowych)
          w innych krajach Unii Europejskiej, aby umożliwić uczniom udział
          w projektach międzynarodowych;
        • wzbogacać warsztat pracy o sprawdzone metody i techniki stosowane w najlepszych europejskich systemach edukacyjnych, w tym metody pracy z uczniem szkoły podstawowej;
        • rozwinąć kompetencje pedagogiczne potrzebne w sytuacji konfliktu i przemocy
          w grupie uczniowskiej;
        • rozwinąć kompetencje językowe nauczycieli.

         

        Do projektu zgłosiło się 3 nauczycieli języka angielskiego, jeden nauczyciel biologii oraz jeden nauczyciel historii. Na skutek ruchu kadrowego nauczyciel biologii został zastąpiony nauczycielem języka polskiego.

        Trzy nauczycielki języka angielskiego wezmą udział w pięciodniowym kursie metodycznym dla nauczycieli języka na poziomie szkoły podstawowej (Language Fun and Games: Primary School Language Teaching). Ponadto, dwie z nich wezmą udział w siedmiodniowym szkoleniu dotyczącym e-oceniania ( aAssessment: Assessment of/for learning with digital tools), a jedna z nich weźmie udział w szkoleniu na temat zarządzania konfliktami, inteligencji emocjonalnej oraz zapobiegania przemocy w klasie.

        Nauczycielka języka polskiego weźmie udział w pięciodniowym szkoleniu na temat wprowadzania innowacji edukacyjnych na przykładzie wzorców wypracowanych w szkołach fińskich – przejścia od nauczania tradycyjnego do cyfrowego, systemów wspierania ucznia
        i nauczyciela, systemu współdziałania szkoły i domu: Best Practices Benchmarking
        in Finnish Schools.

        Nauczyciel historii weźmie udział w kursie języka angielskiego dla nauczycieli innych przedmiotów.

         

         Wybrani przez nas partnerzy  – organizatorzy kursów znajdują się na portalu School Education Gateway (SEG), rekomendowanym przez program Erasmus+.

         

        W ramach projektu odbędą się również dwie tygodniowe mobilności typu job shadowing, polegające
        na obserwacji lekcji w klasie dwujęzycznej u naszego dotychczasowego partnera – hiszpańskiej szkoły IES Gerardo Diego z Pozuelo. Rezultatem tych mobilności będzie analiza SWOT pod kątem wprowadzenia klasy dwujęzycznej w naszej nowej szkole podstawowej.

         

        Zarządzanie projektem opieramy na harmonogramie zaplanowanych wcześniej działań potrzebnych
        do osiągnięcia celów, według którego odbywać się będą poszczególne etapy realizacji projektu
        – przygotowanie, wdrażanie i ocenianie skuteczności działań.

         

         Przewidywane efekty i oddziaływanie długoterminowe: 

        • poznamy dobre praktyki, w tym innowacje, stosowane w krajach Unii Europejskiej
          i będziemy umieli wybrać spośród nich te, które można zastosować w systemie polskim;
        • rozwiniemy sieć kontaktów z nauczycielami szkół podstawowych w innych krajach
          Unii Europejskiej, aby umożliwić uczniom udział w projektach międzynarodowych;
        • rozwiniemy kompetencje pedagogiczne potrzebne w sytuacjach konfliktów
          i przemocy w klasie;
        • będziemy dobrze przygotowani do rozpoczęcia pracy w nowej szkole podstawowej
          i nowym liceum ogólnokształcącym;
        • będziemy lepiej przygotowani do wprowadzenia klasy dwujęzycznej oraz współpracy tej klasy
          z partnerską szkołą w Hiszpanii.

         

         Rezultaty: 

        Ważną rolę w projekcie odgrywały działania upowszechniające rezultaty, dlatego w czasie trwania projektu
        i po jego zakończeniu regularne umieszczaliśmy informacji o postępach w projekcie na stronie internetowej szkoły, na blogu projektowym oraz na profilu projektu na Facebook’u.
        Braliśmy udział w cyklicznym wydarzeniu Europa zmienia Warszawę oraz innych imprezach organizowanych przez Biuro Edukacji M.St. Warszawy. Uczestnicy mobilności poprowadzili warsztaty dla zainteresowanych nauczycieli szkół lokalnych.

         

         Efektem projektu  Górski zmienia się i rozwija jest dalszy rozwój zawodowy nauczycieli oraz lepsze osiągnięcia edukacyjne uczniów. Mamy również nadzieję, że zainspirowaliśmy lokalne szkoły do podjęcia współpracy międzynarodowej.

         

         

         Kliknij w zdjęcie, aby zobaczyć galerię 

         

    • Kontakty

      • Zespół Szkół nr 49 w Warszawie
      • ul. Lwa Tołstoja 2;
        01-910 Warszawa
        Poland
      • tel: +48 22 835 95 58
        tel: +48 22 864 43 25
        fax: +48 22 835 95 58
      • BIP: zs49.bip.um.warszawa.pl
      • e-PUAP: /ZSnr49Warszawa/domyslna
  • Media społecznościowe

  • Galeria zdjęć

      brak danych