Projekt nr 2017-1-PL01-KA101-036500
Górski zmienia się i rozwija
Link do strony projektu na Facebooku:
Górski zmienia się i rozwija - Strona główna | Facebook
Projekt Górski zmienia się i rozwija powstał w Zespole Szkół nr 49 w Warszawie na bazie nowego Europejskiego Planu Rozwoju Szkoły na lata 2017 – 2020, obejmujące czas transformacji Zespołu w nową szkołę podstawową i nowe liceum ogólnokształcące.
Projekt był realizowany od 1 września 2017 r. do 31 grudnia 2018 r.
Nasz Zespół postawił sobie za cel przejść przez okres transformacji w sposób sprawny i efektywny, pozostając przy tym instytucją rozwijającą się i umożliwiającą rozwój swoim pracownikom.
Nasz cel główny:
„zmieniać się i rozwijać” zamierzamy osiągnąć realizując cele bardziej szczegółowe:- poznać najlepsze praktyki, w tym innowacje stosowane w systemach edukacyjnych poszczególnych krajów Unii Europejskiej ( główne obszary zainteresowania: przejście z uczenia się i nauczania tradycyjnego do cyfrowego, programy wspierania ucznia, nauczyciela i rodzica,
e-ocenianie, uczenie się i nauczanie poza budynkiem szkoły) oraz umieć wybrać te, które można zastosować w warunkach polskiego systemu; - rozwijać sieć kontaktów z nauczycielami (szczególnie z nauczycielami szkół podstawowych)
w innych krajach Unii Europejskiej, aby umożliwić uczniom udział
w projektach międzynarodowych; - wzbogacać warsztat pracy o sprawdzone metody i techniki stosowane w najlepszych europejskich systemach edukacyjnych, w tym metody pracy z uczniem szkoły podstawowej;
- rozwinąć kompetencje pedagogiczne potrzebne w sytuacji konfliktu i przemocy
w grupie uczniowskiej; - rozwinąć kompetencje językowe nauczycieli.
Do projektu zgłosiło się 3 nauczycieli języka angielskiego, jeden nauczyciel biologii oraz jeden nauczyciel historii. Na skutek ruchu kadrowego nauczyciel biologii został zastąpiony nauczycielem języka polskiego.
Trzy nauczycielki języka angielskiego wezmą udział w pięciodniowym kursie metodycznym dla nauczycieli języka na poziomie szkoły podstawowej (Language Fun and Games: Primary School Language Teaching). Ponadto, dwie z nich wezmą udział w siedmiodniowym szkoleniu dotyczącym e-oceniania ( aAssessment: Assessment of/for learning with digital tools), a jedna z nich weźmie udział w szkoleniu na temat zarządzania konfliktami, inteligencji emocjonalnej oraz zapobiegania przemocy w klasie.
Nauczycielka języka polskiego weźmie udział w pięciodniowym szkoleniu na temat wprowadzania innowacji edukacyjnych na przykładzie wzorców wypracowanych w szkołach fińskich – przejścia od nauczania tradycyjnego do cyfrowego, systemów wspierania ucznia
i nauczyciela, systemu współdziałania szkoły i domu: Best Practices Benchmarking
in Finnish Schools.Nauczyciel historii weźmie udział w kursie języka angielskiego dla nauczycieli innych przedmiotów.
Wybrani przez nas partnerzy – organizatorzy kursów znajdują się na portalu School Education Gateway (SEG), rekomendowanym przez program Erasmus+.
W ramach projektu odbędą się również dwie tygodniowe mobilności typu job shadowing, polegające
na obserwacji lekcji w klasie dwujęzycznej u naszego dotychczasowego partnera – hiszpańskiej szkoły IES Gerardo Diego z Pozuelo. Rezultatem tych mobilności będzie analiza SWOT pod kątem wprowadzenia klasy dwujęzycznej w naszej nowej szkole podstawowej.Zarządzanie projektem opieramy na harmonogramie zaplanowanych wcześniej działań potrzebnych
do osiągnięcia celów, według którego odbywać się będą poszczególne etapy realizacji projektu
– przygotowanie, wdrażanie i ocenianie skuteczności działań.Przewidywane efekty i oddziaływanie długoterminowe:
- poznamy dobre praktyki, w tym innowacje, stosowane w krajach Unii Europejskiej
i będziemy umieli wybrać spośród nich te, które można zastosować w systemie polskim; - rozwiniemy sieć kontaktów z nauczycielami szkół podstawowych w innych krajach
Unii Europejskiej, aby umożliwić uczniom udział w projektach międzynarodowych; - rozwiniemy kompetencje pedagogiczne potrzebne w sytuacjach konfliktów
i przemocy w klasie; - będziemy dobrze przygotowani do rozpoczęcia pracy w nowej szkole podstawowej
i nowym liceum ogólnokształcącym; - będziemy lepiej przygotowani do wprowadzenia klasy dwujęzycznej oraz współpracy tej klasy
z partnerską szkołą w Hiszpanii.
Rezultaty:
Ważną rolę w projekcie odgrywały działania upowszechniające rezultaty, dlatego w czasie trwania projektu
i po jego zakończeniu regularne umieszczaliśmy informacji o postępach w projekcie na stronie internetowej szkoły, na blogu projektowym oraz na profilu projektu na Facebook’u.
Braliśmy udział w cyklicznym wydarzeniu Europa zmienia Warszawę oraz innych imprezach organizowanych przez Biuro Edukacji M.St. Warszawy. Uczestnicy mobilności poprowadzili warsztaty dla zainteresowanych nauczycieli szkół lokalnych.Efektem projektu Górski zmienia się i rozwija jest dalszy rozwój zawodowy nauczycieli oraz lepsze osiągnięcia edukacyjne uczniów. Mamy również nadzieję, że zainspirowaliśmy lokalne szkoły do podjęcia współpracy międzynarodowej.
Kliknij w zdjęcie, aby zobaczyć galerię
- poznać najlepsze praktyki, w tym innowacje stosowane w systemach edukacyjnych poszczególnych krajów Unii Europejskiej ( główne obszary zainteresowania: przejście z uczenia się i nauczania tradycyjnego do cyfrowego, programy wspierania ucznia, nauczyciela i rodzica,